روزنوشته‌های من

طبقه بندی موضوعی

من و اینترنت

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۰۸ ق.ظ

طبق سیاست شاتل مکالمه با کارشنس فنیش رو توی چت نمیشه کپی کرد اما کارشناس فنی تلفنی  مشکلی نداره.یه قسمتیش رو بخونیم با هم:

زنگ زده ام به این شرکت شاتل .میگم من 128 شاتل سرعت دانلود حدود 3 کیلو بایت بر ثانیه  تا 10 کیلو بایت برثانیه هست.میگه که 

شما اگر با دانلود منیجر دانلود کنید باید بالای 16 کیلو بایت باشه سرعت و این دیگه یعنی خیلی  خوبه.بهش میگم با دانلود منیجر رو سایتی که خودش معرفی کرده(که احتمالا بهترین سرعت رو میده)30 کیلو بایت هست.یارو میگه واو پس مشکلی نیست.

بهش میگم که من می خوام گوشیمو آپدیت کنم سرعت روی 3 و 7و ایناس.

جواب:ما اینترنت روی گوشی همراه ساپورت نمی کنیم(من دیگه اینجاش جوش اوردم .تورو خدا جواب رو نگاه .)

خوب یه لحظه صبر کنید .من باید برای آپدیت گوشیم حدود 500 مگ  دانلود کنم.حتی اگر اون سرعت حد بالای شاتل با دانلود منیجر(که عملا روی گوشی برای آچدیت سیستم عامل نیست)(30 کیلو بایت بر ثانیه) را در نظر بگیریم:

مقدار = 500 مگابایت = 500 هزار کیلو بایت 

سرعت=30 کیلو بایت بر ثانیه

زمان = مقدار /سرعت = 500 هزار /30 = 16666 ثانیه  = 277 دقیقه = 4.6 ساعت .

یعنی با سرعت بالاش بگیریم حدود 4 ساعت و 36 دقیقه طول میکشه .نکته جالب این جا هست که روی گوشی من سرعت 30 تا نیست و 7 تا هست پس سرعت حدود یک چهارم شده و عدد بالا رو میشه در چهار ضرب کرد که یعنی من باید حدود 18 ساعت و خرده ای صبر کنم تا یک آپدیت سیستم عامل گوشیم رو دریافت کنم.

خوب اما ببینیم در کشور های دیگه چه خبره؟

Akamai reported that the average Web connection in the United States was 8.6 megabits per second. South Korea's average was 14.2 megabits per second.

یعنی 8 مگابیت بر ثانیه میشه 1 مگابایت بر ثانیه و این یعنی اون آپدیت حدود 500 ثانیه طول می کشه  و یعنی 8 دقیقه و نیم .اصلا بگیریم 9 دقیقه.

خوب اینجا من باید 18 ساعت صبر کنم تازه اگر وسطش قطع نشه و اون ها 9 دقیقه.

مشکلی نیست ؟هست ؟

پ.ن:قبل ازینکه این رو بنویسم فکر نمی کردم تفاوت انقدر باشه .9 دقیقه رو که دیدم یه لحظه اشک تو چشمام حلقه زد.

پ.ن2:اون سایته عنوانش رو ببینید.میگه سرعت اینترنت آمریکا پایینه(نوشته slooooow)خودتون ببینید اینجا.اونها به این میگن slooooow

ما باید بگیم:slooooooooooooooo000000o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0oooooooooooooooooooooooooooooooooo0o0o0o0o0o0o0ow

پ.ن3:مشخصه که من عملا از فکر  آپدیت گوشی بیرون اومدم.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی