روزنوشته‌های من

طبقه بندی موضوعی

خیلی گشتم پیدا نشد

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳ ق.ظ

امروز می خواهم پته ذهنم را باز کنم اینجا تا ببینم گمشده ام را پیدا می کنم یا نه.

میگن این روز ها پیش دبستانی ها هم کتاب گاج دارن .فکر کنم خیلی فاصله نداشته باشیم با روزی که و سیسمونی بچه چند تا کتاب گاج و قلم چی و اینا بزارن.وای بر سیستم آموزش و پرورشی که فکر میکنه اگر بچه ها صبح تا شب پای تست و کتاب باشن اونوقت کشورمون پیشرفت خواهد کرد.

یارو برداشته کتاب تست نوشته این هوا تهش هم نوشته البته دانش آموز عزیز ما اینو ننوشتیم که شما خلاقیتتو از دست بدی و خلاصه خوش باش.خدا شفایتان بدهد.انقدر هم چرات ندارید پای حرفتان بایستید و نانتان کم شود.

خود آقا کتاب تست رو  نوشته   با چند سانت ضخامت بعد اولش از کنکور انتقاد کرده.خدا شفا می دهند ان شا ا... .یا کتاب تست ننویس و انتقاد کن یا نانت را دربیار و حرف نزن .حالا فکر کردی گفتی از نظر خودت کنکور بده اونوقت دیگه میتونی پولتو از کنکور در بیاری؟ کی بود میگفت که یه یاروی داشته کباب درست میکرده ، گربه ها یهو میریزن دور کبابا .اینم هی باد میزنه میگه بلاله بلال! 


بچه ها از معلم میپرسن آقا موضوع x تو کنکور و امتحان نهایی مطرح میشه؟

جواب الف: بله نتیجه:پس این موضوع اهمیت داره

جواب ب :  نه خیر  نتیجه :این موضوع اهمیت نداره


از معلم فیزیک میپرسم آقا توی دانشگاه ما دیگه آزمایش و اینا داریم دیگه؟میگه نه خیر ما کلا تو 4 سال دانشگاه یه بار رفتیم آزمایشگاه.

نتیجه:واقعا قراره ما تولید علم کنیم؟تا جایی که یادمه علم تو آزمایش و مشاهده معمولا به دست میاد تو فیزیک و شیمی و اینا...


دانش آموز ژاپنی صبح اومده مدرسه :

بچه ها دیشب یه خواب خیلی مسخره و مضحک دیدم.رفته بودم تو دانشگاه یارو لیسانس مکانیک داشت ولی نمی تونست 

یه پیچو سفت کنه.تازه میگفت تا حالا وزنه و نیروسنج دستش نگرفته!!!

پاسخ من:از این دانش آموز عزیز درخواست دارم یه بار بیان اینجا تا متوجه بشن خواب نبوده که هیچ بلکه رویای صادقه بوده، خودشون خبر ندارند.


معلم عربی ما میگه رفتم تو کشور عربی (فکر کنم سوریه ) بچه هاشون صرف فعل بلد نبودن کلا میگفت مثنی و اینا نداشتن همرو جمع  میگفتن و اینا .به یکی از معلمای اونجا کتاب درسی مارو نشون داده اونم گفته یا ابوالفضل چه قدر سخته .من اینارو بلد نیستم.

تحلیل من:من چی بگم؟؟بدون شرح!!


سر کلاس ادبیات انقدر هی جناس و استعاره و تضاد و مترادف پیدا کردن وقتمون رو میگیره که دیگه وقت برای کارای کم ارزشی مثل فهمیدن مفهوم شعر و اینا نداریم.


کلا آموزش و پرورشه دیگه اما توش یه بحث پرورشی نیست.یه کلاس دینی هست که اونم ما شا ا.. تبدیل شده کم کم به کلاس نکته و تست .خوب چرا اسمشو گذاشتن آموزش و پرورش ؟یه اسمی مثل مثلا تزریقی مطالب درسیو یا اطلاعات عمومی  افزایندگان بهتر نبود؟


معلم شیمی ما میگه اولویت من درسمه بعد آزمایشگاه.خوب آخه  مگه این شیمی رو دانش مندا با آزمایش نفهمیدن خوب این درس یعنی آزمایشگاه اصلا.


خوب خیلی از ذهنم رو گشتم .پیدا نشد آقا .پیدا نشد.یه نکته مثبت هم  در مورد آموزش و پرورش پیدا نشد.

باز هم میگردم و گزارشش رو می نویسم و شما رو هم ازین خانه تکانی ذهنی با خبر می کنم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۱

نظرات  (۳)

خیلی با حال می نویسی...
کاملا موافقم. کلاسای مدرسه همش شده حذفِ فرمول ها و نکاتِ مهمی که تو کنکور میاد. اصلن به درک و فهم بچه ها توجه نمی شه . . .

پاسخ:
فکر کنم منظورتون از حذف 
حفظ بوده.
متشکر که نظر گذاشتین.
تنها نکته ی مثبت کنکور اینکه تمام می شود و فراموش می کنی!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی