روزنوشته‌های من

طبقه بندی موضوعی

شعر عقاب-نسخه مناسب چاپ

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۲۱ ب.ظ

با سلام خدمت همه ی شما دوستان .

شعر عقاب یک شعر بسیار زیبا و دل نواز از دکتر پرویز ناتل خانلری است.درباره ی ایشون می توانید اینجا بخوانید .شعر در مورد عقابی هست که ...

نه بگذارید نگویم.گاهی اوقات نمی شود یک شعر  را خلاصه کرد.

 توی اینترنت که بگردید نسخه مناسب چاپ خوبی پیدا نمی کنید .من هم مجبور شدم خودم یکی درست کنم که به نظرم خیلی زیبا و مناسب چاپ از آب در آمده است و توصیه می کنم اگر می خواهید این شعر زیبا را چاپ شده داشته باشید از دستش ندهید:

دانلود شعر زیبای عقاب-نسخه مناسب چاپ

 

چند بیت آغازین این شعر زیبا:

گشت غمناک دل و جان عقاب            چو ازو دور شد ایام شباب
 دید کش دور به انجام رسید               آفتابش به لب بام رسید
باید از هستی دل بر گیرد                        ره سوی کشور دیگر گیرد

خواست تا چاره ناچار کند                   دارویی جوید و در کار کند
صبحگاهی ز پی چاره کار                 گشت بر باد سبک سیر سوار
گله کاهنگ چرا داشت به دشت           ناگه از وحشت پر ولوله گشت
و ان شبان بیم زده، دل نگران               شد پی بره‌ نوزاد دوان
 کبک در دامن خاری آویخت            مار پیچید و به سوراخ گریخت
آهو استاد و نگه کرد و رمید            دشت را خط غباری بکشید



                                               


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی